Web Tasarımı

Dijital dünyadaki kimliğinizi sizi en doğru ifade eden şekli ile tasarlar,
uygular ve web tasarımınızı Grafiart Bursa reklam ajansı olarak hayata geçiririz.

Kusursuz İnsan Yoktur Ama Kusursuz Web Tasarımı Kesinlikle Vardır

Web tasarımı renklerin, tabloların, grafik veya görüntülerin bir bütünü yaratığı arka planında, kodların konuştuğu bir dildir. Neredeyse hemen hemen tüm işletmelerin, kurumların veya kuruluşlarının hatta freelancer çalışanların dahi bugün bir web sitesine ihtiyaç duyduğu bir dönemdeyiz.

Günümüzde kitle iletişim araçlarından olan ve çağımızın en büyük kitle iletişim aracı olma lüksünü elinde tutan internet; bilhassa firmalar için çok kıymetlidir. Zira resmen hizmetlerine sununmuş olarak, düşük maliyetler ödeyerek büyük kitlelere ulaşabilme özgürlüğünü sağlamakta olup, doğru stratejiler ile piyasada kendilerini ön plana çıkarma imkanları da sunmaktadır. Bunlardan en stratejik olanı ise firmanın kaliteli web tasarımı sahibi olması olarak belirtilebilir. Site ne kadar kaliteli ise o kadar güven sağlayacak ve bir o kadar da müşteri çekecektir.

Türkiye’nin her yeri ayrı güzel ve ayrı ayrı kıymetlidir. Türkiye bölge bölge değişen bir cennet ve işgücü demektir. Kimi bölge turizm hizmeti, kime bölgede ise hayvancılık hizmetleri, kimisinde ise sanayi hizmeti sunmaktadır. Örneğin Bursa’nın sanayi şehri olması ve bu sebepten kurumsal kimliğin şart olduğunu düşünürsek; Bursa web tasarımı bazında çok iş olanağı sunmaktadır. Ayrıca Bursa da “Mobilyacılar Çarşısı” olarak bilinen İnegöl, takdir edersiniz ki geniş bir alana yayılmış olmalarına karşın ürünlerinin hepsini sergileyebilecek alan bulmaları imkansız denebilecek katar düşük bir ihtimaldir. Bu sebepten mobilyacılar problemi web sitesi edinmekle çözebilmektedirler. Bu da İnegöl web tasarımı adına birçok çalışma yapmak demektir. Çünkü hemen hemen herkesin mobilya üretip, tasarlayıp, sattığı bir alanda, rekabet boyutları değişmek zorunda kalmıştır. Web sitelerinin kullanılmaya başlanmasından itibaren firmaların artık çok daha büyük alanlara yayılmış olması rekabetin çizgisini belirlememekte, internet üzerinde de ne kadara başaralı oldukları ne kadar iyi bir kurumsal kimliğe sahip oldukları da işletmeler arası rekabette önemli rol oynamaktadır.

Peki web sitelerinin bu kadar yayılmasının ve web tasarımının bu kadar önemli olmasının sebepleri nelerdir? Nasıl ilerleme kaydetmiştir?

  1. Web Tasarımının Tarihçesi
  2. Web Sitelerinin Özellikleri Nelerdir?
  3. Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
  4. Kimler Web Sitesi Sahibi Olmalıdır?
  5. Neden Web Sitesi Edinilmelidir
  6. Avantajları Nelerdir?
  7. Dezavantajları Nelerdir?
  8. Web Siteleri Hangi Bölümlerden Oluşmaktadır?
  9. Web Sitesi Kurumsal Kimliğe Ne Gibi Katkılar Sağlar?
  10. Seo Uyumlu Web Tasarımı Nedir?

Sizler için web tasarımının dünden bugüne gelişiminde, bugünkü önemine, artı ve eksilerine kadar merak ettiğiniz her şeyi 10 başlık altında cevapladık:

1. Web Tasarımının Tarihçesi

İnternet hayatımıza girdiğinden beri pek çoğumuzun gününün büyük bir kısmını işkal etmektedir. Olumlu, olumsuz, iyi, kötü, A’dan Z’ye her amaca ve ihtiyaca yönelik hizmet veren internetler, iş dünyasının da önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Fazlaca insanın iş edinme, iş verme ve hatta iş kurmasına imkân sağlayan bu ağ, günümüz de hızlı yayılmakta ve yokluğu düşünülememektedir.

Buluş veya icatların hemen hemen hepsi ona ihtiyaç duyduğumuz zaman tasarlanmaya başlanmıştır. Web siteleri de öncelikle şu an Dünya nüfusunun büyük bir çoğunluğunun kullanıyor olduğu arama motorlarının meydana çıkması ile ihtiyaç haline gelmiştir. Devamında HTML dilinin gelişmesi ve nihayet ilk olarak 1991 yılında gerçek anlamda bir web sitesi oluşturmuştur. 90’lı yıllar bugün ki web tasarımının da temellerini atmıştır. İlk web sitesinin ardından onu geliştirmek adına gerekli çalışmalara başlanmış ve tablolama ile web siteleri oluşturulmuş daha sonra ise görsellik bu alanda kendine önemli bir yer edinip, artık 2000’li yıllarda görsel patlamalar ile modern anlamda web tasarımları tasarlanmaya başlandı.

Araştırmalara göre genel olarak telefonlarını bir yerlerde unutanlar, cüzdanının unutanlardan daha önce fark ediyormuş. Bu da demek oluyor ki telefonlarımız artık ayrılmaz parçalarımızdan biri! Hatta kimileri için bir bağımlılık teşkil etmektedir. Hal bu olunca web siteleri de artık mobil, tablet ve bilgisayar uyumlu hale getirilmektedir.

İçinde bulunduğumuz zaman diliminde ise artık ekonomik unsurlar artmış olup, devamlı olarak yeni fabrikalar, işletmeler, kurum ve kuruluşlar kurulmakta ve piyasada rekabetin artmasıyla birlikte web sitelerinde de rekabet artmaktadır. Her işletme özgün web tasarımı için, kaliteli web tasarımı için araştırmalar yapmakta rakiplerinden sıyrılmak için bu hususta çaba sarf etmektedir.

2. Web Sitelerinin Özellikleri Nelerdir?

Kurulacak site ister e-ticaret, ister kurumsal isterse de başka bir amaca hizmet etmek için kurulmuş olsun, temel olarak her sitede bazı ortak özellikleri bulunmaktadır. Bunlar müşteri ziyaretlerinde site içinde rahat gezine bilmesi için, aradığını kolay bulabilmesi için, firma hakkında bilgi sahibi olabilmesi için gerekli olan unsurlardır. Firma içinse kendini müşterilere tanıtabildiği ve yine müşterilere güven vermek amacıyla yaptığı işlerden, aldığı eğitimlere kadar artıları olan her şeylerini siteye ekleyebilmesi için de ekstra gerekli olan unsurlar olduğunu unutmayalım.

Aslında daha detaylı özellikleri bulunan web sitelerinin temelde sahip olması gereken özellikler şunlardır;

  • Ana Sayfa Butonu
  • Firmanın Logosu
  • Sosyal Medya Linkleri
  • Arama Butonu
  • Hakkımızda Sayfası
  • Kullanışlı ve Modern Ara Yüz Tasarımı
  • Alan Adı-Hosting
  • İletişim Bilgileri/ İletişim Formu

Bu 8 temel özellik hemen hemen her web sitesinde bulunmaktadır. Ayriyeten bu unsurlar arama motorlarının açılan siteye kalite puanı vermesiyle de alakalıdır. Çünkü arama motorları ilk olarak sitenin bu özelliklere sahip olup olmadığına bakmaktadır. Bu özelliklere sahip bir site, arama motorlarında daha hızlı bir şekilde üst sıralara çıkmaktadır.

Ana Sayfa Butonu:

Ana sayfa butonları web tasarımı sırasında isteğe bağlı olarak sitenin içinde farklı yerlere yerleştirilebilir. Bu buton site içinde gezinenlerin istediği zaman sitenin ana sayfasına geçiş yapabilmesini sağlamaktadır. Pratik sağladığı için site içinde dolaşan birini sıkmayacak, yormayacaktır. Bu sebepten mutlaka eklenmelidir.

Firmanın Logosu:

Logolar kurumsal kimliğin bir parçası olup, aslında işinizi ciddiye aldığınızı da göstermektedir. Ayrıca siteye ciddiyet de katmaktadır. Bu da olumlu bir izlenim yarattığından site tasarımınıza eklenmesi gereken unsurlardandır.

Sosyal Medya Linkleri:

Aslında günümüzün hiçte azımsanamayacak kadar büyük bir kısmını işgal eden sosyal ağlar, web siteleri içinde de kendine bir yer bulmuştur. Nihai tüketici için daha yakın olan sosyal ağlar müşterilerin daha yakından takip etmesi ve aslında ürüne veya hizmete daha çok güvenmesi anlamına gelmektedir. Bilhassa genç nüfusun yoğunlukla kullandığı sosyal ağlarda bir ürünü pazarlamak daha kolay olmaktadır. Müşteriler sitenize ziyaret ettikten sonra sosyal ağlarınızı da inceler ise veya sadece incelemekle kalmayıp takibe de alır ise fark etmeden firmanın da reklamını yapmış olmaktadır. Ayriyeten yine sosyal ağlarda takip edilen firma yine takip eden kişinin tanıdığı biri için de güven kaynağı olacaktır. Zira; tanıdık bir sima görmek insanda o firmaya güvenebileceği izlenimi uyandırmaktadır.

Sosyal ağlar; sadece müşteriler için avantaj sağlamamakta işletmeler için de oldukça avantajlı olmaktadır. Çünkü web sitelerinin de sürekli olarak içerik yayınlamak gerek. Sitenin hız durumu dahil birkaç durumu da etkilediğinden, sosyal ağlarda paylaşım yapmak daha zahmetsizdir. Yine sürekli göz önünde olabilme olasılıklarının yakalanabildiği bir platformdur sosyal mecralar. Takdir edersiniz ki her tüketici sürekli olarak firmanın sitesine ziyaret etmez. Bunun yanı sıra akıllı telefonların ve sosyal hesap oluşturmanın yaygınlaşmış olması sebebiyle, kullanıcılar neredeyse her gün kendi hesaplarına giriş yapmaktadır ki bu da firmaların göz önünde olabilme ve bilinç altına yerleşe bilmesi için gayet basit ve etkili bir yol olmaktadır.

Arama Butonu:

Arama butonları karmaşanın önüne geçmek ve kullanıcılara kolaylık sağlamak adına web sitelerinin olmazsa olmayacak temel özelliklerinden biri olmuştur. Binlerce verinin işlendiği web sitelerinde belli bir düzen olsa dahi asıl ulaşmak istenene arama butonu olmadan ulaşmak oldukça külfetlidir. Gerek zaman açısından gerekse enerji açısından kullanıcı tarafından oldukça yorucu olmaktadır.

Arama butonları bizlere kolaylıkla istediğimiz sonuca götürmektedir. Ayrıca aranılan bilginin, ürünün vs. firmada mevcut olup olmadığını da bu sayede anlamak daha kolaylaşmaktadır.

Hakkımızda Sayfası:

Hakkımızda sayfası firmayla ilgili genel bilgilerin verildiği kuruluşundan gelişimine, sürecin anlatıldığı bir bölümdür. Web sitesine mutlaka eklenmesi gereken bir kısımdır.

Hakkımızda sayfasının birkaç bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm kurumsal adı altında firmanın genel yapısından çalışma şekliden, çalışanlarından, somut verilerden bahsettiği müşterilerine seslendiği bir bölümdür. Sonra vizyon ve misyon bölümleri gelmektedir. Misyon kısmında daha çok yaptıkları işlerden, firmaların müşterilerine karşı kazandıkları güvenden bahsetmektedir. Kısacası elde ettiği başarılar, elde ettikleri tecrübeleri ve firmanın gelmiş olduğu noktadan bahsetmektedir. Vizyon ise; daha çok geleceğe yönelik plandan, programlardan, projelerden bahsetmektedir.

Hakkımızda sayfasında nelere dikkat edilmeli?

  • Somut veriler içermelidir: Alıcı ve satıcı arasındaki ilişki güvene dayalı olmalıdır. Hakkımızda sayfasında olmayan, uydurulma içerikler güven konusunda zedelenmeye sebep olacaktır. Ayrıca olmayan bir şeyden bahsetmek gülünç karşılana bilir.
  • Güncel olmalıdır: Önemli gelişmeleri, yapılan yeni işleri eklemek olumlu izlenim yaratacaktır.
  • İlgi çekici olmalıdır: İlgi çekici olmayan bir yazı genel olarak sonuna kadar okunmaz ve saygı da duyulması pek beklenemez. İlgi çeken içerik her zaman daha akılda kalıcı olduğunu da atlamayın.
  • Anlaşılır olmalıdır: Çok fazla teknik terim içermemeli, ayrıca uzun ve sıkıcılıktan da uzak durulmalıdır.
Kullanışlı ve Modern Ara Yüz:

İyi ve Kaliteli web tasarımı yapmak istiyorsanız, modern tasarımlara yer verilmesi altın kuraldır. Ayriyeten kullanışlı tasarım iş bitiricidir, karmaşayı önler, pratiktir ve daha karakteristik bir hava katmaktadır.

Alan Adı-Hosting:

Profesyonel web sitesi için, alan adının alınmasına özen gösterilmelidir. Nasıl bir işletme olursa olsun; alan adının katkıları özellikle kurumsallık için önem arz etmektedir. Alan adınızı mail adresi oluştururken kullanabilirsiniz ve alan adları aslında firmanızın internet üzerinde ki adresidir. Bu sebepten olması büyük avantaj sağlayacaktır.

Hosting ise barındırmak anlamına gelmektedir. Yani web sitenize koyacağınız içeriklerin barındırıldığı, ziyaretçilere sunulduğu yer anlamına gelmektedir. Ücretsiz hizmet vererek hosting sağlayanlar vardır fakat; cüzi bir miktar karşılığınızda gerekli bakım ve teknik desteği sağlayan hosting hizmeti verenleri tercih etmek daha mantıklı ve daha çok işe yarar bir karar olacaktır.

İletişim Bilgileri / İletişim Formu:

İletişim bilgilerini yine web sitesinde olmazsa olmaz özelliklerden biridir. Gerek geri bildirimler için gerek ulaşılabilirlik için gerekli olan iletişim bilgileri aynı zamanda bir itimat sembolüdür.

3. Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

Kaliteli web tasarımı için dikkat edilmesi gereken pek çok unsur bulunmaktadır. Bunlardan öncelikli olanları; tasarımda özgünlük, görsel uyum, açıklık, dikkat çekici ve hızlı olmasıdır.

Özgünlük; Son zamanlar da özgünlüğün bu kadar vurgulanmasının sebepleri artık hızla tüketilen içerik dünyasında, sitelerinde çoğalmasıyla artık ya aynı ya da benzer içerikler sürekli olarak dönmektedir. Bu durum gerek arama motorları gerekse kullanıcı tarafından eksi puan almanıza sebebiyet vermektedir.

Taklitlerden sakınılmalı ve belirli periyodiklerle özgün içerikler yüklenmeye özen gösterilmelidir. Mümkünse bu içerikler; yazım yanlışlarından görsel hatalarına kadar da dikkatli olunup, titizlikle hazırlanmalı, yayınlamak için içerik yayınlanmamalıdır.

Ahenk: Ahenk doğadan, tablolara, müzikten, sanata her alanda kendine önemli bir yer bulmuştur. Hayatın her alanında olan ahenk, web sitelerinde de önemini korumuştur. Parçalar arası denge ve geçişi sağlayacak bütünde uyumu yakalamaya ahenk denmektedir. Renk kombinasyonlarından, nota geçişlerine kadar her şey bir uyum içinde raks ettirilince ortaya göze veya kulağa hitap eden büyüleyici güzellikler çıkmaktadır.

Web siteleri için de uyumu yakalamak ve kullanıcıların göz zevkini bozmamak için dikkat edilmesi gerekenler yok değildir tabii ki. Bu alanda ahengi yakalamanın en büyük iki silahı renkler ve yazı tercihleridir.

Her rengin bir anlamı, gönderdiği bir mesajı vardır. Renklerden yararlanmak ya da yararlanmamak sizin elinizdedir fakat eğer yararlanmak istiyorsanız firmanın bulunmuş olduğu sektörden müşteri kitlesine kadar renklerin söyleyeceklerinden, insanlara göndereceği mesajların gücünden yaralanarak daha çok kişinin ilgisini çekeceğinizi bilmelisiniz. Bu oldukça mantıklı bir hareket olacaktır. Bütün büyük firmaların kurumsal kimliğinden logo, tabela tasarımına kadar her yerde bu güçten yararlandığının da altını çizmekte fayda var.

Açıklık; İnsanların gündelik hayatlarında dahi karmaşa çok az kişi tarafından hoş görüyle karşılanmaktadır. Çoğunluk ise, düzen arar ve mümkün olduğu kadar her şeyin net ve düzgün olmasın bekler. Karmaşa zihni yoran bir kavramdır. Üstelikte beynin sürekli kaçtığı bir durumdur. Hal böyle olunca web siteleri içinde karmaşıklık oldukça eksi bir durumdur. Açıklık, anlaşılırlık ve karmaşık olmayan bir site kolaylıkla incelenirken bunların tersi durumlarında genellikle kullanıcılar siteyi inceleme gereksiniminde bile bulunmayacaktır.

Dikkat çekicilik; Yürüyenlerin arasında sabit duran bir kişi, beyaza boyanmış bir duvarda siyah leke, yenilerin arasında ki eski, gençlerin arasında ki yaşlı. Yani aynı olanların arasında ilk göze çarpan farklı olandır. Örnekleri arttırmak mümkün. Farklı olan her zaman dikkati üstünde toplar bu site tasarımında da böyledir. Diğerlerinden farklı olan bir site ilgiyi üstüne çekecektir. Bu yönüyle de sıradanlıklardan ve hep aynı şeyleri görmekten bıkanlar tarafından beğeni toplayacaktır.

Hız faktörü; hızlı yüklenen bir web sitesi zaman kaybını önleyecektir ayriyeten hızlı yüklenen site yanı zamanda iyi kodlanmış site demektir. Fakat sadece iyi kodlanmış olması yetmemekte yüklenen görseller, animasyonların kapladığı alanlar da hızı etkilemektedir. Bu sebeple paylaşımlara dikkat edilmeli ve hızı çok etkileyen animasyonlardan kaçınılmalıdır.

4. Kimler Web Sitesi Sahibi Olmalıdır?

Bunun için bir kısıtlama söz konusu değildir. İşlerini elektronik ortama taşımak isteyenler, kurumsal kimliğini web sitesiyle tamamlamak isteyenler, dünyaya açılmak isteyenler, ticaret yapmak isteyenler vs. vs. Web sitesi sahibi olabilmektedir.

Kanunun şeffaflık ilkesini yerine getirmek adına; 23 Temmuz 2013 tarihi itibariyle Türk Ticaret Kanunu gereğince, sermaye şirketlerinin web sitesi yaptırma zorunluluğu getirilmiştir. Anonim, Ltd. paydaları bölünmüş olan komandit şirketleri kapsayan bu yasa müşteri, satıcı ilişkilerinde karşılıklı katkı sağlamaktadır. Günümüzde modern web sitesi kavramı bu yüzden daha çok önem kazanmıştır çünkü artık her işletmenin site kurması gerektiği veya tercih edildiği için daha güncel, daha yaratıcı ve daha özgün tasarımlar ihtiyaç haline gelmiştir. Ayrıca bu kanun şahıs şirketlerini de kapsamaktadır.

Bahsi geçen şirketlerin web sitesi yaptırmadığı taktirde para veya hapis olacak şekilde kanunun öngördüğü cezaya tabii olacaktır. Bu cezaların süresi ve para miktarı şirketin türüne göre değişmekte olacaktır. İş sadece siteyi yaptırmakla kalmayıp belirlenen usullere aykırı veya eksik şekilde kurulan web sitelerinin sahipleri de yine bazı yaptırımlarla muhatap olmak zorunda kalacaklardır.

5. Neden Web Sitesi Edinilmelidir

Tabii ki öncelikle öngörülen kanun gereğince öngörülen firmalar zaten zorunlu olarak web sitesi edinmeli fakat bu sadece bir zorunluluk değildir. Ciddi anlamda olumlu geri dönüşler de söz konusudur.

Web siteleri öncelikle incelenebilir olduğundan, müşterilerin rahatlıkla ürün, hizmet vs. hakkında detaylı ve doğru bilgiye ulaşacaktır. Tekrardan bahsedelim; web sitelerinde doğru olmayan bilgi veya paylaşımlar, müşteri ve arama motorlarınca fark edildiği taktirde kötü izlenim yaratacak ve bazı düşüşlere uğrayacaktır bu da bazı düşüşlere sebebiyet verecektir. Bu yüzden web siteleri karşılıklı güven ilişkisi kurmak içinde önemli bir araçtır.

Aynı zamanda web sitelerinden, ürünün ya da firmanın tanıtımını yapmak mümkün olduğundan bu siteler iyi birer reklam aracı olarak da katkı sağlamaktadır. Bu da daha fazla müşteri, daha fazla müşteri ise daha fazla gelir elde etmek demektir.

Web sitelerinde daha fazla ürüne yer verilebildiği için ki bu büyük işletmeler veya ürünlerin hepsine satış noktalarında yer veremeyenler için bir hayli işlevsellik göstermektedir çünkü ürünlerini daha kolay sergileyebilmektedirler.

Firmalar; sadece bulunduğu konum çapında değil doğru ve dürüst bir web sitesi içerikleri sayesinde dünya çapında müşteri kitlesine ulaşabilmektedirler. Bunun için arama motorların da üst sıralarda olmaları yeterli olacaktır. Tabii yine dürüstlük ve şeffaflık ilkesini ihlal etmemeleri gerekmektedir. Zira bir anda arama motorlarının kara listelerinde (sandbox) bulabilirler kendilerini. Firmaların arama motorlarında çıkamama veyahut belirli kısıtlamalara maruz kalmalarına sebep olacaktır.

6. Avantajları Nelerdir?

Web sitelerinin önemi saymakla bitecek gibi değil. Fakat başlıca ve en büyük katkıları sağlayan avantajlarına değinmek gerekirse;

  • Kurumsal kimlikler için en önlerde gelen kriterlerden biri kaliteli web tasarımıdır. Bugün kurumsal kimlik denilince bir firma her şeyiyle en iyiyi ortaya koymaları gerekmektedir. Çünkü ne kadar özgün ve kaliteli olursa o kadar itimat duyulacaktır.
  • Maliyeti diğer baskı yayınlarından daha uyguna gelmektedir.
  • Üzerinde sürekli değişiklikler, yenilikler, eklemeler, çıkarmalar yapılabilmektedir. Örneğin artık üretilmeyen ürün için tekrar bir katalog yayınlayıp ve tekrar müşterilere göndermek gibi uzun ve maliyetli bir yola gerek yoktur. Site üzerinden bunu rahatlıkla yapılması mümkündür.
  • Ürün veya hizmet ile ilgili daha ayrıntı ve görsele yer verebilme olanağı sunulmaktadır.
  • Web siteleri kullanıcıların firmanın ürünlerine daha çabuk ulaşılmasına imkan vermektedir.
  • Yedeklemelerin ve güncellenmelerin daha pratik bir şekilde yapılabilmesi olanağı sağlar.
  • Web siteleri sayesinde daha iyi rakip analizi yapabilir ve rakiplerinize karşı rekabet gücünüzü artırabilme olasılığı mevcuttur.
  • Uzakları yakına getirmeye yardımcı olur. Web sitelerinin aradan mesafeyi kaldırdığından özellikle e-ticaret sitelerinde direk alışveriş yapabileceğinden, müşterilerin oturdukları yerden dahi alışveriş yapabilmeleri sağlanmaktadır.
  • Web siteleri, 7/24 açık işletme demektedir. Yani her daim ulaşılabilir olmanıza yardımcı olacak, gerek saat farkı yüzünden iletişime geçilemeyen ülkeler gerekse istediği zaman inceleme yapmak isteyenler için de hizmet verebilirlik söz konusu olmaktadır.
  • Müşterilerden geri bildirim alabilme ihtimali yakalanmaktadır. Bunun en kolay yolu ise müşteri memnuniyeti anketleri ya da yorum kısmı mevcut ise orada ki dönüşleri dikkate almak ile sağlanabilir.
  • Dinamik olarak bilgilendirmeler yapılabilir.
  • Bütün maddelerin özeti olarak da web sitelerinin satışlara katkı sağladığını belirtmekte fayda var.
  • Tanıtım için yapılan reklamlardan kısma veya tamamen kurtulmanıza yardımcı olabilmektedir.

7. Dezavantajları Nelerdir?

Tabii ki web sitelerinin de bazı tehlikeleri vardır. Müşterilere karşı güven sağlayan web siteleri, ne yazık ki fiber suçlar karşısında gereken önlemleri almayan firmalar için çok da fazla güven vermemektedir. Ayrıca Seo hizmeti esnasında güvenilir ve işini bilen birileri tarafından hizmet alınmaz ise firmanın arama motorlarında yine eksi puanlar almasına ve aşağı sıralara düşmesine sebebiyet verebilmektedirler.

8. Web Siteleri Hangi Bölümlerden Oluşmaktadır?

Web sitelerinin bölümleri aslında zorunlu olarak tasarımında olması gereken özelliklerle hemen hemen aynıdır.
Bir web sitenin bölümleri;

  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda Sayfası
  • Hizmet Sayfası
  • Ürün Sayfası
  • İletişim Sayfası

Şeklindedir. Web siteleri sayesinde müşteri ve satıcılar arasında ki ulaşım, dil vs. gibi ilişki kurmalarını engelleyen unsurlar ortadan kalkar. Bir sitenin web sitesi olabilmesi, bu bölümlere yer vermesini gerekmektedir. Bu bölümler sadece arama motoruna hizmet etmeyip kullanıcılara da büyük katkı sağlar sayfada kargaşa önlenmiş olur. Müşteriler site içerisinde daha kolay gezine bilir, aradıklarına daha hızlı, daha kolay ulaşabilir. Firmanın hakkında bilgi sahibi olabilir, itibar ve itimat yaratabilir. Yaptıkları ve yapacakları işler hakkında bilgi sahibi olabilmektedirler. Alıcılar veya müşteri potansiyeli olanlar, firmaların ürünlerini, web siteleri sayesinde, ürün ile ilgili teknik bilgi ve teorik bilgi edinebilir görsel açıdan ürünü inceleyebilme imkanı yakalarlar.

9. Web Sitesi Kurumsal Kimliğe Ne Gibi Katkılar Sağlar?

Bu etapta öncelikle kurumsal kimliğin tam olarak ne olduğunu bilmekte fayda vardır. Kurumsal kimlik; firmanın kendini ifade etme, izlenim bırakma şeklidir. Bu açıdan oldukça önemli ve titizlikle oluşturulması gerekmektedir. Web siteleri de kurumsal kimliğin bir parçasıdır.

Artık neredeyse her şey için online alışveriş yapmak mümkün hale geldiğinden kullanıcıların da sadece yanında yakınında olanlar gibi kısıtlı tercihlerle yetinmek durumunda değillerdir. Önlerinde aynı sektörden farklı farklı birçok firmanın ürününü sunan bir platform vardır ve çok fazla emek harcamadan fiyattan kaliteye her açıdan ürün değerlendirmesi yapabilmektedir. Yalnız alıcılar en büyük problemi firmaya güven esnasında yaşarlar. Bu noktada kurumsal kimliğin yapı taşlarından olan web sitelerine büyük iş düşmektedir. Müşteriye güven verebilmesi germektedir. Kurumsal kimliğin web sitelerine en büyük katkısı budur.

10. Seo Uyumlu Web Tasarımı Nedir?

Son günlerde sıklıkla söz edilen Seo kavramı, Seo uyumlu web sitesi kavramı, aslında herkesin yapı olarak çat pat bildiği ama tam olarak isimlendiremediği, kabaca arama motorlarında, arama sonuçları listesinde, ilk sayfalarda olabildiğince de üst sıralarda olmak için yapılan çalışmaya verilen addır. Tabii ki geniş anlamda çok daha teferruatlı, uğraştıran, üzerine çalışma yapılması gereken bir iştir.
Seo ile ilgili merak edilenler ve bilinmesi gerekenler:

Seo Nedir?

İngilizce kısaltması da Türkçe kısaltması da Seo olan “Search Engine Optimization” olan arama motoru optimizasyonudur. Google arama sırasında kullanıcılara ihtiyacı olanı sunmak adına, aratılan kelimeleri içeren bir liste hazırlar, bu listeye arama sonuçları denmektedir Arama sonuçları listesinde üst sıralarda olmak için rakip kelimelerde başarılı bir çalışma yapmak gerekir. Tabii öncesinde web sitelerinin gerekli koştuğu şartlar vardır. Arama motorları, kurulan sitenin şart koşulan kriterleri yerine getirip getirmediğini tarar, kontrol eder. Özetlemek gerekirse web sitelerinin arama motoru tarafınca denetlenmesi sonucu ancak uyumlu olan sitelerin, arama esnasında üst sıralara çıkmasına olanak sağlama durumuna Seo denmektedir.

Seo Web Sitesine Ne gibi Katkılar Sağlar?

Öncelikle Seo uzun vadeli çalışma ve sabır gerektiren meşakkatli bir yoldur. Yani çalışmaya başlamanın ertesi gününde cevap almayı beklemek kendilerini üst sırada bulmak isteyenler için ne yazık ki böyle bir durumun söz konusu olmadığı bilmeleri gerekmektedir. İllaki hemen hemen her şeyin bir kolay yolu olduğu gibi Seo için de bir kısa yol vardır. Bu yol kısa vadede sizin sitenizi üst sıralara çıkarmanıza yardımcı olur fakat sonuçları biraz can sıkıcı olabilir. Zira Arama motorları bunu çok kolay tespit edip siteyi mimleyebilir, Sonrasında ise bu sonucu değiştirmek daha zor ve daha faza sabır gerektirecektir.

Seo çalışmaları sizin rakip kelimelere karşılık arama listelerinde ilk sıralara da olmanızı sağlamaya çalışmaktadır. Bu da daha çok müşteriye ulaşmak demektir. Sadece arama listelerinde üst sırada olmanız hem müşterilere güven verdiğinden hem de ilk sıradakinin tıklanma ve seçilme olasılığının fazla olduğundan daha fazla gelire vesile olacaktır. Keza bu listede ön sıralarda olmamakta müşteri aynı zamanda müşteri kaybı da demek olduğunu unutmamak lazım.

Arama motorlarında, arama sonuçları listesinde ilk sıralara çıkmak için reklam verenlerde vardır. Yalnız bu yöntem de Seo çalışması kadar başarılı ve kalıcı değildir.

Nelere Dikkat Etmek gerekir?

  • İlk etapta her işi ehline bırakmak gerektiğini unutmayın. Yani Seo çalışmaları tecrübe, eğitim gerektirmektedir. Eğer tecrübesiz ya da Seo gerekliliklerine aykırı çalışanlar ile bu çalışmalara başlarsanız, yarı yolda kalma ihtimaliniz çok büyüktür.
  • Doğru rakip kelime analizi yapılıp doğru anahtar kelimeler seçilmelidir.
  • Düzenli bir şekilde orijinal ve güncel içerikler yayınlamak gerekmektedir.
  • Yayınlanan içeriklerde imla kurallarına dikkat edilmelidir.
  • Yazı veya görsellerin kaliteli hazırlanmış olması, özgün ve dikkat çekici olması gereklidir.
  • Sitenin yüklenme hızını geriye çekmemeye özen gösterilmelidir.
  • Paylaşılan içeriğin sayfayla alakalı, uyumlu olması gerekmektedir. Alakasız içerikler işinizi görmeyecektir.
  • Link çıkışları doğru belirlenmeli ve zararlı sitelere link verilmemesi gerekmektedir.

Anahtar Kelime Seçimi Neye Göre Belirlenir ve Neden Önemlidir?

Bu hususta tüketiciyi iyi tanımak ve nasıl arama yapacağına kadar öngörmek gerekiyor. Örneğin Bursa da web tasarımı yaptıracak birinin veya bu işi öğrenmek isteyen birinin aratacağı en temel anahtar kelime Bursa Web Tasarım olacaktır ya da daha da minimize etmek gerekirse İnegöl’de yaşayan, işletmesi orada olan biri için bu arama İnegöl web tasarım şeklinde olacaktır. Sonrasında rakip firma anahtar kelimem analizi yaparak da yine en doğru anahtar kelimeye seçebilirler. Kısacası anahtar kelime; en çok aratılan veya aratılma potansiyeli olan kelimeye göre belirlenir.

Anahtar kelimenin önemi ise, bilindiği gibi arama motorları tarayıcıyı kullananın girmiş olduğu anahtar kelimeye istinaden bir tarama yapar ve içinde aranılan kelime veya kelime türevlerinin bulunduğu içerikleri, arama sonucu listesi ile kullanıcıya sunar. İşte doğru anahtar kelime seçimi burada kendini gösterir. Örneğin aynı işi yapan birçok firma tarafından yapmış oldukları işi, işin bilinen adını vs. anahtar kelime olarak belirlemeyen bir firmanın web sitesinin ön sıralarda çıkmasının ihtimali doğru anahtar kelime ile içerik yayınlayan bir firmaya göre çok daha düşüktür. Anahtar kelime müşteri çekmeniz ve devamında daha çok gelir elde etmenize yardımcı olacaktır. Ayrıca üst sıralarda olmak firmanıza kurumsallık katacaktır.

Anahtar Kelime Yoğunluğu Nasıl Ayarlanmalı

Anahtar kelimenin öneminden bahsetmişken yapılan en büyük hatayı da düzeltmekte fayda var. Seo içerikleri sadece arama motorlarında ilk sıralara çıkmak adına üretilmiş içerikler değildir. Aynı zamanda bu içerikler birer bilgilendirme, bilgi edinme aracı olarak kullanılmakta olduğundan geliş güzel anahtar kelimeleri yayarak anlamsız bir içerik yayınlamak yapılan en büyük hatalardan biridir. Bir diğeri büyük hata ise anahtar kelimenin ne kadar çok geçerse o içerikten o kadar verim alınabileceğini düşünmektir. Bu hata arama motorlarınca fark edilir ve sadece anahtar kelime geçsin diye yazılmış olduğu yani bilgi verme amacı gütmediği anlaşılır, sonucunda ise içerik kabul görmez.

Gelelim anahtar sayısının sıklığının nasıl belirlenmesi gerektiği konusuna; bu konuda kural basittir. Anahtar kelime sayısını içeriğin uzunluğuna göre belirlenmeli, yine altını çizmekte fayda var, anahtar kelimeyi geçirmek için içerik oluşturulmamalı, anahtar kelime içerik ile anlatılmalıdır. Nasıl yani? Şöyle ki İnegöl web tasarım anahtar kelimesi için alakasız bir metinin içine anahtar kelimeleri yerleştirerek göz boyamamalı, Kullanıcıya istediğini vermek adına bilgi verici veya örneklerin de bulunduğu bir içerik sunarak amacına hizmet etmesine özen gösterilmelidir. Her cümlede yahut her paragrafta anahtar kelimeyi geçirmeye gerek yoktur. Sadece gerekli görüldüğü yerlerde, gerekli görüldüğü kadar kullanılması yeterli olacaktır.

Özetle;

Artık çoğu işletme için kanun koyucular tarafından zorunluluk haline gelen web siteleri, belli başlı kurallar dahilinde, Kaliteli web tasarımı, özgün web tasarımı gibi kavramları da beraberinde sürüklemiştir. Bilindiği üzere firmaların emin adımlarla ilerlemesi için ve büyük piyasalarda kendine yer edinebilmesi için ihtiyaç duydukları bir kurumsal kimlik vardır. Web tasarımları da kurumsal kimliğin büyük bir parçasını oluşturmaktadır. Globalleşen dünyamızda alışverişten, banka işlemlerine, randevu sistemlerinden, iş yönetimlerine kadar her şey birkaç tuşla halledilebilir hale gelmiştir. Pek çok insan artık internetin getirdiği bu lütuftan faydalanmakta olup, haliyle de artan seçenekler arasında karar vermekte zorlanabilmekte. Bu etapta arama motorlarının kullanıcıya en doğru listeyi sunması için, firmaların ise en iyi olduğuna arama motorunu ve tüketiciyi ikna etmek adına yaptıkları çalışmalar ile tüketicinin fikir ve bilgi sahibi olmasına yardımcı oluyor.

Web tasarımı demek sadece arama motorlarının belirlediği kriterlere göre web sitesi tasarlamak demek değildir. Aynı zamanda yazım dilinin haricinde dahi birçok bilgi birikimine ihtiyaç duyulan, özgünlük ve yaratıcılığın aynı anda içerebiliyor olması da beklenilen epeyce güç bir iştir.

Web siteleri gerek maddi gerek kurumsal gerekse itimat açısından oldukça avantaj sağlamaktadır. Firmaların; müşterilere ulaşmak hatta bulunduğu bölgelerin dışına çıkabilmesi için dahi en kolay yol iyi bir web sitesi ve doğru bir Seo çalışmasıdır. Fakat dikkatli olunması da gerekilen hususları da vardır. En başta güvenlik konusunda problem yaşamamak adına siteyi güvenli hale getirmek adına çalışma yapmanız gerekebilir.

İnegöl web tasarımı ve Bursa web tasarımı adına bir kalite haline gelen Grafiart, sektörel tecrübesi ve bilgi birikimi ile Türkiye’nin birçok iline hizmet sunmakta olup, ayrıca kaliteyi, güvenilirliği, müşteri memnuniyetini de ön planda tutarak, bir hayli başarılı web tasarımının altına imza atmıştır. Aynı zamanda katalog tasarımı, tabela tasarımı, insert, broşür vs. gibi kurumsal kimliğin oluşturulmasında olmazsa olmaz matbaa işlerini de donanımlı, tecrübeli çalışanları ile matbaa da en çok çeşitte hizmet veren bir firma olmasının da avantajlarını elinde tutmaktadır. Bu sayede Grafiart, piyasanın nabzını daha kolay tutuyor ve müşterilerin isteklerine, müşterilerini memnun edebilecek şekilde hızlı, doğru şekilde cevap verebiliyor.

İletişime Geçin